گوگل برای سئوی ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیده است که ایندکس کردن نسخه‌ی موبایل سایت‌ها را در اولویت قرار دهد.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از کاربران فضای مجازی را کاربران موبایلی تشکیل داده‌اند، گوگل برای سئوی ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیده است که ایندکس کردن نسخه‌ی موبایل سایت‌ها را در اولویت قرار دهد.

حال اگر سایت‌های موجود ریسپانسیو هستند و یا نسخه‌ی موبایل جداگانه دارند یک قدم جلوتر خواهند بود و نیازی به تغییرات زیادی نخواهند داشت؛ اما سایت‌هایی که تابه حال نسخه‌ی موبایل نداشته‌اند باید در مورد این قضیه راهکاری بیابند.

🔸۴مورد از راهکارهایی که گوگل پیشنهاد داده است:
– برای هر دو نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ از کدهای اسکیما مارک آپ در حد نیاز استفاده کنید. (ابزار تست اسکیما مارک آپ: https://goo.gl/0EsYVm)
– بررسی کنید آیا نسخه‌ی موبایل سایت شما در دسترس ربات موتورهای جستجو قرار دارد یا خیر. (ابزار تست قابلیت دسترسی نسخه موبایل: https://goo.gl/05qwcf)
– اگر نسخه‌ی موبایل سایت شما در سرچ کنسول اضافه نشده است، نسبت به اضافه کردن آن اقدام کنید.
– نسخه‌ی دسکتاپ یک سایت بدون عیب و نقص بهتر است از یک نسخه‌ی موبایل ناقص و پر از اشکالات مختلف.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *